מוצרים

חגורת בטן קלאסיק גומי סופטאץ'

350.00

חגורת בטן לאוכפים תוצרת Classic Equine ארה"ב .

עשוייה גומי סופטטאצ' מונעת פציעות בטן בסוסים.

במלאי

קטגוריה:

חגורת בטן היא החלק שבא במגע עם אחד המקומות שהכי רגישים אצל הסוס שלנו. היא עוטפת את הסוס ומשתפשפת בגופו וחשוב מאד שהיא תתאים לגודל הסוס, תמוקם בצורה נכונה ושתהיה איכותית ככל הניתן. פעמים רבות אנו רואים סוסים עם פצעים ושפשופים, הנגרמים משימוש לא נכון או מבחירת חגורה לא איכותית מספי, או שאינה במידה הנכונה.

ישנם סוגים רבים של חגורות בטן העשויים מחומרים שונים. בארץ נפוצים בעיקר:
– חגורת בטן מחבלים – המתאימה למזג האוויר הישראלי, מאפשרת איוורור טוב דרך החבלים וסופגת זיעה , אך מאפשרת הידבקות של קוצים וענפים קטנים בבד החבלים ומצריכה ניקוי טוב לפני כל שימוש. (בשוק קיימים חגורות חבלים מצמר אלפקה או צמר טבעי אחר העדיפים על חבלים מחומרים סינטטיים ונעימים יותר למגע עם עור הסוס(. חגורה זו מתאימה את עצמה בצורה טובה יותר לצורתו של הסוס.

– חגורת בטן מגומי – עשויה מרצועות גומי מולחמות, מאפשרת אלסטיות המפחיתה את הלחץ על הבטן וקלה לניקוי ושטיפה. אך גם עלולה להחליק בעת הזעה מרובה של הסוס. (שימו לב כי ישנם סוסים האלרגיים למגע הגומי, יש לבדוק זאת לפני רכיש.

– חגורת בטן עם ביטנת צמר / פרווה – חגורת בטן עם פנימית רכה מצמר ומבחוץ כיסוי עור או קנבס איכותי בצפיפות גבוהה, סופגת זיעה אך לא מנדפת הכי טוב ולכן פחות מתאימה לימי הקיץ החמים.

בנוסף יש חשיבות לאורך של חגורת הבטן ולכן יש להתאים בצורה הנכונה ביותר את המידה לסוס שלכם, מיקום חגורת הבטן צריך להתאים למבנה הסוס ולגודלו. סימן ידוע לכך שחגורת הבטן היא באורך הנכון היא כאשר לאחר חיזוק הטבעות במרכז חגורת הבטן נמצאות בדיוק בן הרגליים של הסוס.

את חגורת הבטן יש לשטוף היטב לאחר כל רכיבה ולהסיר את הלכלוך שנדבק. זיעת הסוס שנספגת בחגורה, מלאה במלחים המקשים את החגורה ופוגעים בגמישות ובאוורור שלה. לכן, אם לא נשטוף את חגורת הבטן היא מתבלה ומחזיקה מעמד פחות זמן.  כמובן, לייבש היטב לאחר כל שטיפה.

רצוי להחליף חגורה ברגע שמתחילים לראות את הבלאי כגון סדקים בגומי או כאשר הצמר כבר אינו רך, ולא להמתין לפציעה של הסוס על מנת  להחליפה.

שמרו על הסוס שלכם, אנחנו נשמח לייעץ ולעזור בבחירה מתאימה לכם ולסוס.
רכיבה נעימה

הרשמה לניוזלטר