2024-03-03 11:04:13 Admin כתבות

איך בוחרים אוכף

מתאימים את האוכף לרוכב? או לסוס?
מה הם הנקודות החשובות שצריך לשים אליהם לב לפני רכישת אוכף חדש?

ישנם המון סוגי אוכפים בעולם הסוסים, אנו נתמקד הפעם באוכפי ווסטרן וסוסי צעד (פסענים) שנולדו מתוך הצורך לנוחות מקסימלית ברכיבות ארוכות, עבודה עם בקר ותנאים קשוחים.

ראשית, את האוכף אנחנו קודם כל מתאימים לסוס. האוכף צריך להתאים למבנה גב הסוס בצורה כזו שיפזר את משקל הרוכב בצורה אחידה ורחבה מצד אחד, ומצד שני שלא יגביל את התנועה של החלק האחורי והקדמי של הסוס.
אוכף המותאם היטב לסוס, ישב על הסוס באופן כזה שישאיר את עמוד השידרה של הסוס חופשי ממגע עם חלקי האוכף, יאפשר מעבר אוויר מתחת לאוכף ויונח בערך כ-2 אצבעות גובה מגבנון הסוס בחלק הקדמי. בסוסי צעד, נבדקו שיש מספיק מרחק וחופש תנועה באזור רצועת הבטן והכתף הקדמית.
שימו לב, לא מומלץ להשתמש באוכף ווסטרן רגיל לסוסי צעד, אלו זקוקים לאוכפים מותאמים בשל אופי ההליכה הייחודי ומרחב התנועה הנדרש למפרקים שלהם.

טיפ לבדיקה ראשונית של אוכף: הניחו את האוכף על גב הסוס ללא שמיכה, וודאו שיש כניסה אור מתחת לאוכף ושאין מגע ישיר עם עמוד השידרה, שגבנון הסוס רחוק מספיק מקשת האוכף ושהאוכף אינו מפריע לתנועת הכתפיים הקדמיות.

רק אחרי שהתאמנו את גודלו ורוחבו של האוכף לגב הסוס שלנו, נוכל להמשיך ולבחור מאפיינים אחרים כגון: אורך המושב (נמדד באינצ'ים הרוב נעים בין 13 ל 17 אינץ'), החומר ממנו עשוי האוכף (עור, דמוי עור, אוכף קורדורה) , סגנון רכיבה, תקציב וסטייל.

רכשו אוכף רק אחרי שבדקתם כי הוא מתאים לסוס שלכם ואל תתביישו לבקש מהמוכרים למדוד את האוכף על הסוס.

צוות החנות שלנו מגיע לכל נקודה בארץ, וישמח לעזור לכם בבחירת האוכף